dimecres, 12 de març del 2008

Blogs d'Educació Infantil i TIC.

El meu Blog.

En primer lloc, vaig escollir el buscador de Google Blogs perquè vaig pensar que donaria bons resultats, ja que estic acostumada a utilitzar Google i sempre m'ha anat molt bé.
Vaig introduir les paraules clau "educació infantil", "TIC" i "mestre/a".
Vaig explorar al llarg de diverses pàgines i vaig trobar alguns blogs molt bons però em va costar trobar el que estava cercant que eren blogs que parlaren dels dos temes: Educació Infantil i TIC.
Els que he elegit finalment, contenen entrades sobre Educació Infantil la majoria, i alguna o diverses entrades de TIC.
Alguns han sigut extrets de Google Blogs i d'altres han sigut trobats per casualitat d'enllaç a enllaç i també m'he alegrat de trobar-los.

Ací fique els 15 que m'han cridat més l'atenció i m'han semblat els més interessants:

1.Las TIC en el Aula de Infantil.

Aquest blog només té dues entrades perquè és nou però és el que té l'entrada que més m'ha agradat. Tracta l'Educació Infantil i també les TIC, tot allò que jo desconeixia i que m'ha aclarit molt dubtes, així que pense que comença molt bé.
També l'he elegit perquè conté pàgines webs amb recursos per a l'alumnat d'Infantil que pense que en el futur em poden ser de gran utilitat.

2. El Rincón del Ordenador.

Aquest blog m'ha paregut molt interessant per totes les entrades que conté sobre TICs i, ja que aquesta autora té tanta experiència en aquest camp, espere aprendre molt d'ella.
El que més m'ha agradat és l'entrada que descriu com ha de ser el professor i com de necessària és la tecnologia en la nova Educació Infantil, tenint en compte que en aquesta etapa l'ordinador s'introdueix com a eïna de treball d'investigació i descobriment, cosa que als nens els motiva en gran mesura.

3. Educación Tecnológica.

En aquest blog he trobat interessant aquesta entrada d'on es pot descarregar un arxiu amb els estàndards UNESCO de competència en TIC per a docents.
Aquests estàndards són necessaris per poder portar a terme una bona educació, en relació amb els acords establerts per a tota Europa.
A més aquest blog també conté notícies i altres recursos relacionats amb l'educació, que sempre són interessants.

4. Las TIC en Infantil.

Aquest parla sobre l'entrada que he triat com a principal i després explica l'experiència d'un projecte portat a terme sobre aquesta introducció de les TIC en l'Aula d'Infantil.
L'he triat perquè m'ha agradat veure una experiència real basada en la meva entrada escollida.

5. Para mejorar en las TIC.

Aquest blog reflexa els avantatges de la utilització de l'ordinador a l'aula d'Educació Infantil.
He pensat que està bé saber tot el que es guanya amb la seva introducció a l'Aula d'Infantil.

------------------------------------------------------------------------------------------

6. La importancia de las TIC en el aula de Educación Infantil.

Aquest blog també parla de l'entrada que he triat però en aquest només està la primera part, ja que aquella està formada per aquesta i per altra entrada d'altre blog unides en una.
M'ha agradat molt també perquè tracta molts temes d'Infantil.

7. Un mundo de pequeñas cosas.

Aquest blog l'he triat perquè m'han agradat molt la majoria de les entrades que conté i perquè pense que totes les activitats que he llegit ací em poden servir molt quan em trobe a una aula.

8. Sueños de otro tiempo.

Aquest blog és molt interessant tant per tractar les TIC com per la gran informació que conté sobre educació, per això pense que també em pot ajudar a aprendre moltes coses i a resoldre dubtes que em puguen sorgir.

9. De estranjis.

10. El mundillo de las TIC.

11. Noticias TIC.

12. TICDEPLATA.

13. PaloTIC.

14. Seminario de coordinadores TIC.

15. El Blog del Centro de Tecnología Educativa Laguna.

Del blog 9 al 15 són blogs que pense que són molt interessants perquè tracten les TIC en tots els seus aspectes i pense que està bé estar informada de les novetats que poden anar sorgint tant per a aplicar-les a l'educació com a nivell d'usuari.
El problema és que no tracten l'Educació Infantil.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Entrada escollida com a més interessant. Està formada per dues altres entrades que he anant descobritn a altres dos blogs fusionades.

Autor: Anònim.(No he aconseguit trobar cap nom en el blog).

Blog: Las TIC en el Aula de Infantil.

Enllaç o Permalink: http://chbcecilia.wordpress.com/


L'entrada que més m'ha agradat parla de la imposició en la nova era digital de l'ordinador com a eïna d'investigació, manipulació i expressió, que ha substituit els recursos que s'utilitzaven en la era analògica.
Aquesta ferramenta permet la lliure intervenció creativa i personal de l'alumnat, la qual cosa fomenta la motivació en tots els nivells educatius i ajuda a mantenir el ritme propi de descobriment i aprenentatge.

El professor ha d'anar incorporant els nous coneixements que van a ser utilitzats a l'aula i haurà d'adaptar-los a aquesta.

Els alumnes conviuen amb les noves tecnologies i s'adapten amb facilitat al seu ús quotidià.

És important que se li done valor a l'etapa que comença als tres anys, ja que en aquest periòde es quan construeixen les bases de futurs aprenentatges, s'adquereixen hàbits de conducta i es produeixen grans canvis de creixement intel·lectual.
L'acció educativa d'aquest periòde serà fonamental en el seu posterior procés evolutiu.

L'ordinador com a recurs afavoreix la creativitat, l'experimentació i la manipulació, el ritme d'aprenentatge, el treball en grup i la investigació.

Les competències de l'escola i docents respecte a les TIC són fer un ús didàctic dels recursos tecnològics per a que els nens aprenguen a fer un ús coherent d'aquestos i s'adapten als canvis.

Les aportacions de les TIC a l'aula són moltes i diverses.

Les TIC treballen les tres àrees del curriculum d'Ed.Infantil.


Després de fer aquest treball pense que he aprés a cercar informació sobre aquells temes que m'interessen, de forma molt ràpida i fàcil, i a enllaçar-los al meu blog per a tenir-los a mà per si necessite tornar a fer ús d'ells.
També he aprés a fer enllaços, la qual cosa pense que és molt útil, no només per al blog, sinó per a fer pàgines web també, la qual cosa espere aprendre algun dia.

Per altra banda he aprés moltes coses sobre Educació Infantil(objectius, continguts...) i sobre com les Noves Tecnologies influeixen cada dia en el canvi de la societat de serveis a la societat de la informació, en el canvi de l'era analògica a la digital.

Dintre de poc, pense que els nens, enlloc de joguines rebran un portatil per a Nadal i no serà res estrany, ja que serà una eïna indispensable en la seva educació i en el seu desenvolupament en la societat.